Pentru o mică lectie de istorie, sa ne amintim momentul lansarii lui Shelby GT500 2013 din anul 2012. SVT / Ford Racing și Shelby au facut o alegere corecta cu cei 662 de cai putere sub capotă. Este total inutil să mai spunem că s-au depășit din nou cu lansarea acestei mașini, cu o mulțime de trăsături extraordinare și cu o manetă transversală de 5.2L V8, derivată din GT350, îmbunătățită și modernizată pentru putere mare.
În mod surprinzător, noul Shelby GT500 confirma zvonurile de câteva luni în urmă. Cu toate acestea, este destul de clar că GT500 este construit în mare măsură pe platforma de GT350. Mulți oameni au spus că speră la noile faruri Mustang 2018+ pe GT500, dar adevarul este că dezvoltarea acestui nou “șarpe” a fost desfasurata în jurul platformei GT350, prin urmare, farurile sunt în stil mai vechi. Și ce daca? Suntem foarte ok cu asta – pentru că aceste faruri fac bara din față sa para foarte impunatoare!
Cu ramele mai largi, asemănătoare lui Raptor, în afara farurilor, a aripilor și a capotei revizuite, multi isi vor revizui atitudinea la vederea acest Mustang pe sosea, astfel ca atunci cand va fi vazut în oglinda retrovizoare a oricărei alte masini, cu siguranță soferii ii vor ceda pista rapid, facandu-i loc sa treaca. Zona de acoperire a barei de protecție din fața suportului de blocare este un loc extrem de interesant. Acesta a fost ceva ce GM a încercat cu Camaro 2019 care nu a fost bine primit, dar cred că Ford a făcut o treabă mai bună de a încorpora acest aspect în bara din față. Acesta complimentează frumos aerisirea masivă a capotei și grilajele superioare și inferioare ale grilelor de jos.
În plus, vă puteți aștepta să observați numeroase caracteristici care definesc GT500, inclusiv roțile neagră lucioase de 20 “(sau opțional roțile din fibră de carbon de 20”), spoilerul unic spate, bara din spate revizuită, tobele de evacuare mai mari, semnul GT500 pe grila din fata și multe altele.
Poate că cea mai neplăcută schimbare interioară ar fi atribuita schimbătorului de viteze. Evident, transmisia cu dublu ambreiaj este derivată din modelul Ford GT, dar ne așteptam să vedem un schimbător de viteze similar cu cel a Mustang-urilor automate din trecut. Nu cu GT500! Veți vedea într-adevăr un buton de selectare a vitezelor în locul său, similar cu ceea ce Ford a plasat pe noul Fusion, Edge și Explorer. Unora ar putea să nu le placă această schimbare și va fi nevoie să se obișnuiască, dar aceasta ar fi putut fi o schimbare necesară pentru a utiliza noul DCT. Un compromis care merită pana la urma!
Echipat cu toate uleiurile de motor adecvate, lichidul de transmisie și difeirte coolere pentru a menține acest șarpe veninos rece, Ford Performance a adaugat și un sistem de frânare Brembo, cu frâne frontale de 16,5 “și frâne spate de 14,5”. În plus, vă puteți aștepta cand ajungeți sub mașină și să vedeți un arbore de acționare din fibră de carbon compozit și o mulțime de alte progrese față de alte Mustang-uri cu care suntem obișnuiți pe strazi.
Fără a vedea această mașină în acțiune, ne este greu să ne dăm seama de modul în care va funcționa. Dar putem spune cu încredere că această mașină va soca orice, fie că este pe stradă sau pe pistă!
… Ceea ce ne aduce la specificatiile criminalului GT500 Carbon Fiber Track Pack:
Caracteristici | Shelby GT500 2020 |
---|---|
Prețul vehiculului | Urmeaza a fi anuntat |
Motor | 5.2L Supercharged cross-plane crank V8 |
Transmisie | Ambreiaj cu 7 trepte de transmisie dublă (DCT) |
Cai putere | 700+ HP (Urmeaza a fi anuntat) |
Cuplu | Urmeaza a fi anuntat |
Rata compresiei | Urmeaza a fi anuntat |
Furnizarea de combustibil | Urmeaza a fi anuntat |
Frâne fata | Ștuțuri de frână Brembo, pictate în roșu, cu 6 pistoane roșii, rotoare de frână ventilate de 420 mm (16,5 inch) din două piese |
Frâne spate | Ștuțuri de frână din Brembo cu 4 pistoane vopsite în roșu - rotoare de frână de 370 mm (14,5 inch) din două părți, netede și ventilate |
Base Curb Weight | Urmeaza a fi anuntat |
Capacitatea de combustibil | Urmeaza a fi anuntat |
0-60 MPH | ~3.5 sec (est.) |
1/4 Mile | <11 seconds (est.) |
A fost un drum lung pana la dezvaluirea ultimului GT500 la Salonul International Auto din America de Nord! Deoarece zvonurile au început înca de la sfârșitul anului 2017 cu privire la un nou Shelby GT500, publicul așteptat cu nerăbdare ultimul ponei veninos!
Pe măsură ce data de 14 ianuarie se aproprie din ce in ce mai rapid, tot mai multe informații ajung despre lanarea lui GT500. Cel mai recent, dintre ele, este faptul că Ford va licita la evenimentul Barrett-Jackson din 18 ianuarie 2019 în Scottsdale, Arizona. Cea mai bună parte a acestui lucru este că toate veniturile vor merge la cercetare a diabetului zaharat pentru a găsi un remediu pentru boala. Ford va contribui cu suma de 2 milioane USD pe care o va dona.
Ford face tot ce poate pentru a păstra detaliile in secret până în ianuarie. Inutil să spunem că entuziasmul comunității este uriaș și nu putem aștepta să vedem ce urmează să vină de la această fiară de la Ford și Ford Performance!
În această săptămână, Ford a găzduit o mare petrecere la noul lor centru de producție avansat de $ 45M, unde mulți invitați și prieteni din industrie au fost invitați să verifice noile facilitati. Vor fi două piese imprimate 3D din această unitate care sunt folosite în sistemul de frânare al noului GT500 2020!