Carroll Hall Shelby (11 ianuarie 1923 – 10 mai 2012) a fost un designer american de automobile, șofer de curse și antreprenor. Shelby este cel mai bine cunoscut pentru implicarea sa în AC Cobra și Mustang (cunoscut mai târziu ca Shelby Mustangs) pentru Ford Motor Company, pe care la modificat la sfârșitul anilor 1960 și începutul anilor 2000. El a înființat Shelby American Inc. în 1962 pentru fabricarea și comercializarea vehiculelor de performanță, precum și Carroll Shelby Licensing în 1988, care a crescut în Carroll Shelby International.
Noul contract între Ford Motor Company și Carroll Shelby a marcat speranța pentru produsele Shelby construite în cadrul Ford. În 2004, un nou concept Ford Shelby Cobra a fost prezentat la show-urile americane. Construit cu o caroserie retro imitand Cobras-ul din anii 1960, amestecat cu atingeri moderne, sa bazat pe sasiul Ford GT (prelucrat pentru motorul fata / tractiunea spate) alimentat cu un motor V10 de 6.4 litri care producea 455 kW (605 CP). A primit recenzii de presă copleșitoare și a câștigat premiul “Cel mai bun show” la Salonul Auto de la Detroit.
O versiune coupe a roadster-ului Shelby Cobra a fost introdusă în anul următor. Conceptul Ford Shelby GR-1 din 2005. În timp ce avea un design complet modern, a arătat un semn către Shelby Daytona din anii 1960. Modelul GR-1, precum Cobra, se bazează pe șasiul GT. Comentariile de presă pentru GR-1 au fost pozitive. Masina a fost prezentată pe coperta revistei Motor Trend and Car Magazine. Ford Shelby GR-1 ar putea fi construit, preluând linia de producție a Ford GT după ce producția sa se va termina.
În 2005, Carroll Shelby a construit prima sa capodoperă modernă, CSM # 00001 V6 Shelby Mustang CS6, pentru a dovedi lui Ford că încă mai putea construi mașini de înaltă performanță și că a făcut-o, iar cu V6 de 380 CP a făcut V6 Shelby mai rapid decât modelul V8 300HP al Ford. Ford sa gândit că modelul CS6 va răni vânzările Ford Mustang V8, Ford ia spus lui Shelby să meargă cu V8. Deci au fost doar câteva CS6 Shelbys făcute de Shelby. Acum, acestea sunt una dintre cele mai rare Shelbys din lume.
Modelul Shelby GT500 a fost dezvăluit la Salonul Auto Internațional de la New York și a devenit disponibil în vara anului 2006, ca parte a modelului anului 2007. Acesta a fost alimentat de un V8 modular de 5,4 litri, cu capete cu patru valve pe cilindru, împrumutate de la supercarul de 150 de dolari Ford GT, un compresor Eaton M122 Roots și este evaluat de Ford la 500 CP (370 kW) și 480 ft ⋅lbf (650 N⋅m) de cuplu. Dispune de o transmisie manuală Tremec T-6060, o geometrie a suspensiilor remanufacturate, roți de 18 inchi, un kit de caroserie aerodinamic funcțional și încă mai păstrează puntea spate solidă. Modelul GT500 pornește de la un SUV de 40.930 dolari pentru coupe și 45.755 pentru versiunea convertibilă. Deși Carroll Shelby nu a avut nici o implicare în proiectarea mașinii, el a oferit Ford și SVT (Vehicle Special Vehicle Team) contribuția la ceea ce ar face mașina mai bună și la convins pe Ford să învețe anvelope spate mai largi (de la 255 mm la 285 mm lățime). [citare necesare]
Shelby, în colaborare cu Corporația Hertz, a produs 500 de mașini numite “Shelby GT-H” în 2006. Aceasta a fost o ediție specială Ford Mustang GT, disponibilă pentru închiriere de la Hertz. Grupul de performanță Ford Racing FR1 Power Pack a crescut motorul GT 4.6 L V8 la 325 CP (242 kW). Masinile au inclus o husa personalizata Shelby si un stil de aranjare a corpului negru si aur, incluzand o placuta de aur placata cu aur “Hertz” pe ambele parti.
O versiune de consum a Shelby GT-H a fost disponibilă de la Shelby prin intermediul dealerilor Ford, numită Shelby GT. Au fost 5682 vehicule pentru anul 2007 și 2300 pentru anul 2008 au fost construite. Aveau același motor ca GT-H, dar mai multe suspensii, apariții și upgrade-uri de transmisie și erau disponibile cu transmisie manuală sau automată. Culorile alb și negru au fost disponibile pentru modelele din 2007, iar portocaliu sau albastru deschis au fost disponibile pentru 2008. Un convertibil a fost disponibil și în 2008. Un upgrade disponibil de la fabrica Shelby din Las Vegas a reprezentat câteva compresoare diferite. Apoi a fost numit Shelby GT / SC. Toate modelele Shelby GT sunt livrate împreună cu numărul de serie Shelby (CSM) pe bordul tabloului de bord și în compartimentul motorului, cum ar fi 07SGT0001 sau 08SGT0001.