-
DODGE CHALLENGER
POWER AND SPORTY AESTHETIC
CITESTE ISTORIA DODGE CHALLENGER
-
ISTORIE
POWER AND SPORTY AESTHETIC
CITESTE DESPRE PRIMA GENERAȚIE
Dodge Challenger este un automobil clasic american. Cunoscut în
primul rând pentru puterea și estetica sa sportivă, prima și a
treia generație a Challengerului surprind esența vehiculului, în
timp ce a doua generație a prezentat cele mai drastice schimbări
de design și performanță.
-
PRIMA GENERAȚIE
1970 - 1974
Prima generație Dodge Challenger a fost introdusă pe piața la
sfârșitul anului 1969 și pusă la dispoziția publicului în 1970.
A fost lansată alături de Plymouth Barracuda, o mașină
similară, dar puțin mai mică. Challenger a fost lansat pentru
a concura cu alte muscle car-uri, cum ar fi Pontiac Firebird și
Mercury Cougar, dar precum și cu Ford Mustang care a fost
lansat în 1964.
Prima generație Challenger a fost disponibilă ca un decapotabil
cu două uși sau hardtop, cu noutați in domeniu interesante, cum
ar fi culori strălucitoare, aripi ale punții spate și diverse modele
de capote. Pasionații de Challenger au avut o gamă variată de
opțiuni de motor, cu nouă variante diferite de propulsie, care au
variat de la motorul de bază I-6 de 145 de cai putere până la un
HEMI V8 extrem de puternic de 425 de cai putere. Cumpărătorii
au putut alege, de asemenea, între transmisia manuală cu 3
trepte sau 4 trepte sau transmisia automată Chrysler TorqueFlite.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A DOUA
-
A DOUA GENERAȚIE
1978 - 1983
Pentru mulți fani ai primei generații originale Challenger, a doua
generație introdusă la sfârșitul anului 1977 și pusă la
dispoziție publicului în 1978 a fost o dezamăgire. Vehiculul
era în esență un Mitsubishi Galant Lambda importat și
remarcat. Nu a ținut cont de designul și stilul care l-au făcut
pe Challenger-ul anterior atât de iubit printre pasionații de
autoturisme, optând în schimb pentru un cadru mai dur,
faruri pătrate și o estetică mai puțin sportivă decât
predecesorii săi. Între timp, Dodge Challenger a subliniat o
estetică mai puternică, mai sportivă, cu benzi și opțiuni de
culoare mai strălucitoare, deși nu a reușit încă să aibă un design față în față al primei generații.
A doua generație Challenger a rămas aceeași până în 1981,
când au fost actualizate cu modificări stilistice minore,
inclusiv un nou stil de faruri.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A TREIA
-
A TREIA GENERAȚIE
2008 - Prezent
Dodge a lansat o ediție limitată de aproximativ 6.000 de modele
noi Dodge Challenger în 2008. În 2009, vehiculul a intrat în
producție completă. Această a treia generație Challenger a
menținut dimensiunea iconică a primei generații, motorul
puternic și interiorul confortabil, oferind în același timp
inovații moderne. Challenger-ul din 2008 a fost propulsat de
un motor HEMI V8 de 6,1 litri cu transmisie automată.
Modelul complet de producție din 2009 a introdus opțiunea
unui V6 de 3,5 litri de 250 de cai putere, a unui HEMI V8 de
370 cai putere de 5,7 litri sau a unui motor HEMI V8 de 425
cai putere de 6,1 litri. În 2011, Dodge a introdus un motor de
bază Pentastar V6 mai puternic, actualizând unitatea de 3,5
litri la 3,6 litri și 250 de cai putere la 305 cai putere. Modelul
din 2011 a oferit, de asemenea, upgrade-uri la suspensie,
frâne și direcție, oferind un vehicul care se descurca mai
bine decât Challenger-urile din a treia generație.
În 2013, Dodge a prezentat câteva opțiuni estetice noi, un
sistem GPS de recuperare a vehiculelor furate, suspensii și
frâne orientate spre performanță.
Abia în 2015 s-au făcut unele schimbări majore. Dodge a
oferit exteriorului mașinii o actualizare cosmetică cu stopuri
cu LED mai elegante. Modelul 2015 a trecut, de asemenea,
de la transmisia automată anterioară cu 5 trepte la o
transmisie automată ZF cu 8 trepte.
În 2017, Dodge a introdus un model GT cu tracțiune integrală.
Modelul 2018 beneficiaza de unecran tactil Uconnect. Alte
upgrade-uri de tehnologie disponibile pentru Challenger-
urile din a treia generație includ afișaje digitale de tip
cluster, actualizări meteo live, schimbătoare electronice,
apeluri telefonice hands-free, WiFi și diverse actualizări
audio.
În 2019, Dodge a renuntat la unele dintre variantele
Challenger. Dodge a pus la dispoziție un pachet Widebody
pentru anumite iterații de înaltă performanță ale
Challenger-ului; acest pachet a inclus o suspensie adaptabilă
Bilstein adaptată, semnalizări ale aripilor, o șină mai largă,
anvelope performante, bare de rulare mai groase și frâne
mai puternice.