-
DODGE VIPER
THE POWERFUL TWO-SEATER
CITESTE ISTORIA DODGE VIPER
-
ISTORIE
THE POWERFUL TWO-SEATER
CITESTE DESPRE PRIMA GENERAȚIE
Dodge Viper este o mașină sport care a fost fabricată de Dodge
(de SRT pentru 2013 și 2014), o divizie a producătorului
american de mașini FCA US LLC din 1992 până în 2017,
având o scurtă pauză în 2007 și din 2010 până în 2012.
Producția de super-mașina cu două locuri a început la
fabrica de asamblare New Mack în 1991 și s-a mutat la
fabrica de asamblare Conner Avenue în octombrie 1995.
Deși Chrysler a luat în considerare încetarea producției din cauza
unor probleme financiare grave, la 14 septembrie 2010,
directorul executiv de atunci Sergio Marchionne a anunțat și
a previzualizat un nou model de Viper pentru 2012. În 2014,
Viper a fost numită numărul 10 pe lista „Cele mai americane
mașini”, ceea ce înseamnă că 75% sau mai multe dintre
piesele sale sunt fabricate în S.U.A.
Timpul de 0-60 mph pe un Viper variază de la aproximativ 3,5
secunde la 4,5 secunde. Viteza maximă variază de la 160
mph la peste 200 mph, în funcție de variantă și an.
Producția de Viper a fost întrerupt în cele din urmă în 2017, după
26 de ani.
-
PRIMA GENERAȚIE
SR I, 1991–1995
Dodge Viper a apărut pentru prima dată ca o idee a președintelui
de atunci al lui Chrysler, Bob Lutz, care dorea ca marca să își
construiască propria mașină sport în linia Shelby Cobra. La
scurt timp, designerul Chrysler, Tom Gale, a produs un
model de lut a ceea ce va deveni Viper, iar planurile pentru
un motor V-10 care ar fi împărțit cu pickup-urile Ram erau în
curs de desfășurare. CEO-ul Chrysler, Lee Iacocca, a dat
lumină proiectului, iar lumea a văzut prima dată Dodge
Viper ca un concept la expoziția auto din Detroit din 1989. În
timp ce patriarhul Cobra Carroll Shelby a fost implicat în
proiect, implicarea sa a fost la un nivel minim, contribuind în
primul rând la publicitatea și comercializarea mașinii.
În 1992, producția Viper RT / 10 a fost afișată la expoziția
auto din Detroit din acel an cu un stil care a rămas în
concordanță cu conceptul anterior. Cu un motor V-10 de
400 CP, 8,0 litri, dezvoltat de Lamborghini deținută
de Chrysler, o transmisie manuală cu șase trepte, Viper
devenise rapid noua mașină sport pentru băieți răi din anii
'90.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A DOUA
-
A DOUA GENERAȚIE
SR II, 1996–2002
A doua generație Dodge Viper a fost lansată în 1996, dar cu
puține modificări inițiale ale modelulului RT / 10. Puterea a
crescut la 410 CP, a fost adăugat ca opțiune un hardtop din
fibră de sticlă, iar ce evacuarea laterală a fost înlocuită cu un
design convențional în spate. Vestea cea mare a fost coupe-
ul Viper GTS, care a venit la sfârșitul anului 1996. Așa cum
roadsterul a luat indicii de stil de la Shelby Cobra, coupe-ul a
împrumutat indicia de la Shelby Daytona Coupe. GTS a fost
o mașină brutală, cu și mai multă putere, acum evaluată la
450 CP și 220 kg, dar s-a evidențiat, de asemenea, cu
detalii precum aer condiționat, mânerele ușilor exterioare,
geamurile laterale din sticlă electrică și airbaguri.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A TREIA
-
A TREIA GENERAȚIE
ZB I, 2003–2007
Un nou Viper roadster a fost lansat în anul 2003 numit Viper
SRT-10. Cu contribuția diviziei de performanță SRT Chrysler,
singurul model oferit inițial a fost un roadster, care a
prezentat linii mai clare decât curbatoarele Vipere de primă
și a doua generație. Motorul V-10 a rămas de 8,3 litri și
ușor, rezultând 500 CP. Acest Viper era puțin mai mare
decât predecesorii săi, dar și mai ușor. Un nou coupe Viper
SRT-10 a surprins în 2005 cu o de 510 CP!
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A PATRA
-
GENERAȚIA A PATRA
ZB II, 2008–2010
După cum v-ar spune istoria, mai multă putere a fost cheia
pentru a merge mai departe cu a patra generație Dodge
Viper. Pentru anul 2008, Viper a renăscut cu un motor V-10
de 8,4 litri, care acum produce 600 CP și cuplu de 254 kg,
cu revizii extinse ale chiulasei, inclusiv sincronizarea
variabilă a supapelor și corpurile duble ale clapetei de
accelerație. O nouă cutie de viteze manuală cu șase trepte
Tremec, suspensie revizuită, diferențial cu alunecare limitată
și alte îmbunătățiri au început să schimbe accentul Viper de
la o jucărie de mare putere la o mașină de performanță mai
concentrată. Pentru a sublinia acest punct, un Viper ACR de
performanță mai mare a stabilit un record de tur
Nürburging înainte ca Dodge să anunțe că va închide
producția în 2010.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A CINCEA
-
GENERAȚIA A CINCEA
2010–2015
În ciuda spuselor ca productia se va opri, un nou Viper din a
cincea generație a fost prezentatădealerilor și VIP-urilor la
sfârșitul anului 2010, iar în 2012 noua mașină urma sa fie
dezvăluită la expoziția auto din New York din acel an pentru
2013. Păstrând motorul V-10 de 8,4 litri, producând acum
640 CP și 272 kg, aproape orice altceva a fost schimbat, cu
o nouă transmisie manuală cu șase trepte, panourile
caroseriei fiind refăcute din fibră de carbon și aluminiu și,
un mai bun control al tracțiunii. Viper a atins viteza maximă
de peste 200 mph. Până în 2015, puterea a crescut din nou
la 645 CP. În ciuda tuturor imbunatațirilor, Viper din a cincea
generație pur și simplu nu se vindea bine, ducând la
numeroase modele de ediție specială. În 2017, producția
Viper a fost ucisa, motivul publicitar fiind că nu avea nicio
modalitate de a include airbagurile laterale, acum obligatorii
pe platforma actuală.