-
CHEVROLET CAMARO
THE MID-SIZE AMERICAN AUTOMOBILE
CITESTE ISTORIA CHEVROLET CAMARO
-
ISTORIE
THE MID-SIZE AMERICAN AUTOMOBILE
CITESTE DESPRE PRIMA GENERAȚIE
Chevrolet Camaro este o mașină americană de dimensiuni
medii fabricată de Chevrolet ca si "muscle car".
A fost lansat pentru prima dată pe 29 septembrie 1966, pentru
și a fost conceput ca un model concurentpentru Ford Mustang.
Camaro și-a împărtășit platforma și componentele majore cu
Firebird, produs de divizia sora a lui Chevy Pontiac.
Patru generații distincte de Camaro au fost dezvoltate înainte
ca producția să se încheie în 2002. Producția a fost reînviată
pentru un concept car care a evoluat în a cincea generație
Camaro; producția a reînceput pe 16 martie 2009.
Pana in prezent, au fost vândute peste 5 milioane de
autovehicule!
-
PRIMA GENERAȚIE
1967–1969
Prima generație Camaro a debutat în septembrie 1966.
A fost produsă între 1967-1969 pe o nouă platformă
cu tracțiune spate GM F-body ca un 2 + 2 cu două
uși în modelele coupé și decapotabile. Motorul de
bază avea 230 CU (3,8 L), dar e putea opta si
pentru un motor de tip V8.
Prima generație Camaro a durat până în anul 1969 și a
generat în cele din urmă designul noului Camaro retro
din a cincea generație.
Prima generație a fost disponibilă în Super Sport, Rally
Sport și începând din decembrie 1966 cu modelele de
înaltă performanță Z / 28.
Venea cu dungi pe capotă și portbagaj (care puteau fi
opționate fără taxe), roți de drum pentru raliuri și un
motor V8 special de 302 CU (4,9 L) care fusese dezvoltat
pentru curse de serie Trans Am.
Geamurile de aerisire din față au dispărut și în 1968 au
apărut luminile de siguranță laterale.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A DOUA
-
A DOUA GENERAȚIE
1970–1981
Lansat în februarie 1970, a doua generație Camaro a fost
produsă până în anul 1981, cu modificări cosmetice făcute în anii
1974 și 1978.
Mașina a fost puternic restilizată,devenind ceva mai voluminoasa.
Încă bazat pe platforma caroseriei F, noul Camaro era similar cu
predecesorul său, cu o structură unibody, un cadru din față, o
suspensie față cu braț A și arcuri lamelare pentru a controla
puntea spate solidă. Modelele Z28 din 1980 și 1981 au inclus o
bucată de capotă cu inducție de aer cu o ușă de admisie care se
deschidea sub accelerație completă. Pachetul RS SS a fost
eliminat în 1972 și reintrodus în 1996.
Road & Track a inclus in topul lor SS350 din 1971 drept una dintre
cele mai bune 10 mașini din lume în august 1971.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A TREIA
-
A TREIA GENERAȚIE
1982–1992
A treia generație Camaro a fost produsă din 1981 până în 1992.
Acestea au fost primele Camaro care au oferit injecție modernă
de combustibil, transmisii automate cu patru trepte Turbo
Hydramatic 700R4, transmisii manuale cu cinci trepte, roți de
14,15 sau 16 inci, un motor standard cu 4 cilindri OHV și
corpuri hatchback. Mașinile erau cu aproape 500 de
kilograme (227 kg) mai ușoare decât modelele anteriore.
Stilul de caroserie decapotabil a revenit în 1987 (absent din 1969)
și toate modelele au venit cu o mapa din piele „Ediția
comemorativă a 20-a aniversare”.
1992 a oferit un „Pachet de patrimoniu de 25 de ani”, care a
inclus dungi și o placă de spoiler unică. Începând din 1988,
pachetul de performanță 1LE a fost introdus, opțional pe
modelele de stradă.
Pachetul B4C sau „police” a fost pus la dispoziție începând cu 1991.
Acest lucru a creat un Z28 într-un stil RS mai subtil.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A PATRA
-
GENERAȚIA A PATRA
1993–2002
A patra generație Camaro a debutat în 1993 pe o platformă F-body actualizată. A păstrat aceleași caracteristici de la introducerea sa în 1967: o caroserie coupé cu 2 + 2 scaune (cu un acoperiș opțional T-top) sau decapotabilă (reintrodusă în 1994), tracțiune spate, timonerie cu 6 cilindri și motoare V8. Echipamentele opționale includeau controlul tracțiunii pe toate treptele și o nouă transmisie manuală cu șase trepte T-56; cutia de viteze automată 4L60E cu 4 trepte era standard pe Z28, dar opțională pe modelele V6. Frânele antiblocare erau echipamente standard pentru toate Camaro-urile.
Anul 1997 a adus un interior revizuit, iar modelele 1998 au inclus schimbări de stil exterior și un comutator la blocul de aluminiu GM LS1 utilizat în Corvette C5.
Producția platformei F-Body a fost întreruptă din cauza încetinirii vânzărilor dar un stoc complet nouă a fost pusă în vânzare în 2009.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A CINCEA
-
GENERAȚIA A CINCEA
2010–2015
Camaro a primit un redesign complet și o nouă platformă în 2009
pentru cea de a cincea generație. Pe baza conceptului Camaro
2006 și a conceptului decapotabil Camaro 2007, producția
Camaro de generația a cincea a fost aprobată pe 10 august 2006.
Uzina Oshawa Car Assembly din orașul Oshawa, Ontario, Canada,
a început să producă noul Camaro care a fost pus în vânzare în
primăvara anului 2009.
Pe 1 aprilie 2010, Camaro a fost desemnat World Car Design of
the Year la World Car of the Year Awards.
Camaro 2014 a fost prezentat la Salonul Auto de la New York in
2013, cu un stil de caroserie revigorat și revenirea unui model Z /28.
Upgrade-urile au inclus o grilă mai subțire, împreună cu o fațadă
inferioară mai mare și noi lumini de ceață, împreună cu stopuri
care au luat indicii de stil de la prima generație Camaro originală.
Pachetul de aspect RS încorporează LED-uri atât în faruri, cât și în
stopuri. Modelul Z / 28 are un motor LS7 V8 de 7,0 L performant,
care produce 505 CP, același motor folosit pe Corvet C6 Z06. Noul
Z/28 are upgrade-uri destinate îmbunătățirii timpilor de tur și, ca
și în cazul modelului Z/28 original, aerul condiționat este o
opțiune. Modelul Z / 28 păstrează un singur difuzor pentru
clopoțelul centurii de siguranță, geamul spate a fost subțiat,
scaunele din spate au fost subțiate și cea mai mare parte a
amortizării sunetului a fost îndepărtată pentru a reduce
greutatea vehiculului.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A ȘASEA
-
GENERAȚIA A ȘASEA
2016- PREZENT
Pe 16 mai 2015, Chevrolet a introdus a șasea generație Camaro în
parcul Belle Isle din Detroit. Lansarea a coincis cu cea de-a
50-a aniversare a vehiculului.
Cea de-a șasea generație Camaro a început la sfârșitul anului
2015 și a fost oferită în modele LT și SS construite pe
platforma GM Alpha la Lansing Grand River Assembly din
Michigan. Camaro 2016 cântărește cu 91 kg mai puțin decât
predecesorul său. Peste 70% din componentele arhitecturale
din a șasea generație sunt unice pentru mașină și nu sunt
împărtășite cu niciun alt produs GM actual.
Camaro ZL1 2017 are o viteză maximă de 205 mph și un timp de
tur Nürburgring Nordschleife de 7:16.4. Ediția 2017 ZL1 este,
de asemenea, una dintre primele mașini cu transmisie
automată cu 10 trepte, devenind unică în forma sa.
Pentru anul 2018, Chevrolet a introdus pachetul ZL1 1LE
pentru Camaro. Noul pachet testat cu trei secunde mai rapid
în jurul cursului Milford Road General Motors decât cel mai
rapid ZL1 Camaro.