-
ISTORIE
MUSTANG ROARS INTO THE SCENE
CITESTE DESPRE PRIMA GENERAȚIE
Numele se trage de la avionul de vânătoare P-51 Mustang din Al Doilea Război Mondial, al cărui fan era stilistul mașinii: Pres Harris. O altă propunere de nume a venit, se pare, de la Robert J. Egger, un alt om important în companie. Acesta a primit cadou o carte numită The Mustangs de la care i-ar fi venit ideea numelui. În Germania nu s-a putut folosi numele decât după 1978, până atunci fiind vândut sub numele „T-5”.
V-8 putere revine si COBRA II se alătură linie în 1975, puterea de V-8 a revenit la Mustang. 302-cid V-8 motor produs simpla 130 de cai putere, cu toate acestea, şi a venit doar cu transmisie automata. O economie opţiune numită armăsarul "MPG" a fost, de asemenea, disponibile.Pachetul de Cobra II s-au alăturat linie în 1976, plin de non-funcţionale capota scoop şi dungi de curse, precum şi spoilere fata si spate. Disponibil în alb cu dungi albastre, albastru cu dungi albe şi negre cu dungi de aur, Cobra II a fost conceput pentru a fi o reminiscenţă a faimosului Shelby Mustang.
MUSTANG pe 20 aniversare aduce mai creştere şi şansă în 80 de 1984, Mustang a fost de cotitură 20 şi această aniversare specială justifică o comemorative, semnătura vehiculului. O V-8 speciale alimentat Mustang GT a fost creat pentru a comemora Mustang pe 20 de ani. A fost o ediţie limitată până în Oxford alb cu un interior de Canyon Red.
-
PRIMA GENERAȚIE
(1964-1973)
Mustangul avea 2 locuri, motorul montat pe mijloc și era o mașină de tip deschis(eng: roadster). Modelul cu 2 locuri a fost înlocuit cu unul de 4 modelat de Joe Oros și echipa lui de designeri, câștigând astfel concursul de design. Un Mustang a apărut și în filmul Goldfinger din seria James Bond, fiind prima apariție într-un film a mașinii(1964). Pentru a reduce costurile de producție s-a apelat la piese comune cu alte modele care erau deja în producție de Ford(modelele Falcon și Fairline). Vânzările au fost neașteptate, peste un milion de bucăți în 18 luni. Motorul de Falcon cu care a fost dotat modelul din '64 avea capacitatea de 2,8 litrii și 101 cp dar a fost înlocuit cu unul V8 de 4,7 litri.
CITESTE DESPRE A DOUA GENERAȚIE
-
GENERAȚIA A DOUA
(1974-1978)
Președintele Ford Motor Company a vrut o mașină mai mică și mai eficientă la consumul de combustibil pentru anul 1974. Aceasta se baza pe modelul Pinto de la Ford.
Introducerea noului model chiar înaintea crizei de petrol a putut face față concurenței pentru coupe-urile sport ca Toyota Celica. Oricum vânzările au scăzut față de originalul Mustang. Puterea a fost redusă și greutatea mărită datorită normelor Statelor Unite de poluare și siguranță. Ca opțiune avea un motor de 5L dar și unul economic.
Ca versiuni au fost:
-versiunea de bază - Hardtop - 2,3 litri
302 - avea capacitate cilindrică de 302 cubic-inch(5 litrii). Versiunea de 2,3 litrii a fost numită și MPG(miles per gallon) deoarece era o variantă mai economică, consumul era în jur de 10L/100Km în oraș și 6,9L/100Km pe autostradă.
-Stallion
-Ghia
-King Cobra - ediție limitată
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A TREIA
-
GENERAȚIA A TREIA
(1979–1986)
A treia generație de mustang a fost construită în 1979, sub conducerea lui Jack Teniac.
În 1982,a fost reintrodusă versiunea GT. Acesta ar trebuit să fie un model cu performanțe înalte, o adevărată muscle car. Motorul adoptat de către acest model era un Windsor V8 5.0 L cu o putere de 157 CP (134 kW). Transmisia avea patru trepte. Mașina a fost promovată cu sloganul The Boss is Back. De-a lungul anilor, puterea a fost mărită și a atins, în 1987, 225 CP (168 kW).
De asemenea, în 1987, Mustang-ul a suferit, după opt ani, o importantă restilizare. Această revizuire se referă atât la caroserie cât și la interior. Popularitatea Mustang-ului a rămas neschimbată în timp, datorită costurilor reduse cat și performanței acestuia. De asemenea, în jurul aceastei mașini sa născut o piață mare pentru piese, care a crescut în popularitate.
La sfârșitul anilor optzeci au început să scadă vânzările de Mustang. Oprindu-se în jurul la 100.000 de unități pe an.
Ford a anunțat intenția de a opri producția pentru a o înlocui cu modelul Pobe. Cu toate acestea, fanii au inundat Casa cu sute de mii de scrisori pentru salvarea acestui model.
Astfel, Ford a acordat o șansă suplimentară acestei mașini, dar numai în cazul în care vânzările ar fi rămas la niveluri bune. În caz contrar, producția s-ar fi oprit.
Când a fost prezentat noul model, care a fost extensiv revizuit, succesul a fost mai mare decât se aștepta și, prin urmare, modelul a fost ținut în producție.
CITESTE DESPRE A PATRA GENERAȚIE
-
GENERAȚIA A PATRA
(1994–2004)
În 1994 Mustang a suferit prima sa reproiectare majoră din ultimii cincisprezece ani. Cu numele de cod "SN-95", de automobile, a fost bazat pe o versiune actualizată a platformei cu tracțiune spate Fox numit "Fox-4". Stilul nou, conceput de către Patrick Schiavone, aveau încorporate mai multe repere de stilizare de la Mustangurile mai vechi. Pentru prima dată din 1974, un model hatchback coupe a fost indisponibil.
Pentru 1999, Mustang a primit o nouă temă de stilizare, cu contururi mai clare, aripi mai mari, cute în caroserie, design interior, și un șasiu ca al modelelor precedente. Motorizările Mustang au fost reportate pentru anul 1999, dar au beneficiat de îmbunătățiri noi. Standardul 3.8 L V6 a avut un nou de sistem de inducție, și a fost evaluat la 190 CP (140 kW), în timp ce Mustang GT de 4,6 l V8 a văzut o creștere în putere la 260 CP (190 kW), ca urmare a unui design nou și altor îmbunătățiri. Au fost, de asemenea, trei modele alternative oferite în această generație: Bullitt, Mach 1, și Cobra.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A CINCEA
-
GENERAȚIA A CINCEA
(2004-2014)
Cea de-a cincea generație Ford Mustang este o mașină cu ponei produsă de Ford în perioada 2005 - 2014, la Flat Rock Assembly Plant din Flat Rock, Michigan. Cea de-a cincea generatie a inceput cu anul modelului 2005, si a primit un facelift pentru modelul anului 2010. Inițial proiectat de Sid Ramnarace până la sfârșitul anului 2001 și finalizat la mijlocul anului 2002, designul Mustang din a cincea generație a fost prezentat în premieră de două mașini de concept de pre-producție care au debutat la Salonul Internațional Auto de Expoziții din America de Nord din 2003. Dezvoltarea a început pe baza programului S-197 în anul 1999 sub conducerea inginerului Hau Thai-Tang, la scurt timp după lansarea din 1998 a "New Edge" SN-95 facelift. Începând cu a doua jumătate a anului 1999, lucrările de proiectare au început în cadrul șefului de design Ford, J Mays, și au fost încheiate în iulie 2002 cu înghețarea designului. [1] [2] Au existat câteva variante ale celei de-a cincea generații Ford Mustang, care include Mustang GT / California Special, Shelby Mustang, Bullitt Mustang și Boss 302 Mustang.
CITESTE DESPRE GENERAȚIA A ȘASEA
-
GENERAȚIA A ȘASEA
(2014- PREZENT)
Cea de-a șasea generație Ford Mustang (S550) este actuala versiune a mașinii de ponei Mustang fabricată de Ford. La plecarea de la modelele anterioare Mustang, cea de-a șasea generație Mustang include o suspensie spate complet independentă pe toate modelele, precum și un motor opțional de 2.3L EcoBoost cu turbocompresor și injecție directă cu patru cilindri. Noul Mustang a fost introdus ca vehicul de model pentru anul 2015, marcând cea de-a cincizecea aniversare a modelului Ford Mustang, care a fost dezvăluit ca vehicul în anul 1965, la 17 aprilie 1964.
A șasea generație este, de asemenea, primul Ford Mustang care a fost comercializat și vândut la nivel global, reprezentând prima dată când au fost produse Mustang-urile din fabrică cu mâna dreaptă, în plus față de modelele cu maneta stângă. Aceasta este o parte a planului de afaceri "One Ford", care se aplică și în cazul modelelor Fiesta, Focus, Fusion / Mondeo, Escape, Kuga, Edge, Ford Transit Connect și Ford Transit.
Dezvoltarea modelului Mustang din anul 2015, numit cod S550, a început în 2009 sub conducerea inginerului șef Dave Pericak și (începând cu sfârșitul anului 2009), directorul de design exterior Joel Piaskowski, la scurt timp după actualizarea modelului Mustang pentru anul 2010. În decembrie 2010, proiectul de design exterior de către Kemal Curic de la studiourile de design Ford din Köln, Germania, a fost selectat de managementul designului. Curic (responsabil de Focus 2011 și de Mondeo / Fusion 2014) sa mutat la studiourile de design de la Dearborn, în ianuarie 2011.
CITESTE DESPRE GT 500 ELEANOR
-
Shelby GT500 Eleanor
Vedeta de film
Deși in cele patru filme acestea au ca ținte "Eleanor", doar două mașini au fost folosite pentru filmarea filmului, cu plăcuțele de înmatriculare și anvelopele alternate după cum este necesar. Dintre acestea, o mașină a fost modificată pentru conducerea cascadoriilor impuse de urmărirea finală și a fost distrusă în procesul menționat, în timp ce cealaltă a fost menținută intactă. Ultima mașină a fost folosită și pentru cele două focuri de artificii interioare.
Pregătirea celor două Mustanguri din 1971 pentru film
Ambele masini Mustang Sportsroofs folosite în film (nici o mașina nu a fost dovedită a fi Mach 1, așa cum se presupune adesea) au fost cumpărate în 1971, dar - cum erau trei ani înainte ca Halicki să poată strânge fonduri suficiente pentru a începe filmarea - cu grile de film pentru anul 1973. Ambele autoturisme își păstrează bara de protecție din față din 1971 și panourile de la înălțime, deoarece, în urma modernizării părților din 1973, mașina ar fi trebuit să schimbe și aripile.
Ca și în cazul libertăților luate cu modificările de caroserie, schema de vopsea a lui Halicki pe ambele mașini a fost similară - dar nu identică - cu ofertele fabricii Ford. Ambele mașini au beneficiat de tratament de întârziere la nivelul corpului inferior - asemănător modelelor Mach 1 și echipate cu grupul de decorare exterioară - și un tratament unic de blocare la capota standard, nevăzut pe nici o fabrică 1971-1973 Mustang. În plus, nici o mașină nu poartă nici o insigna identificabilă care să scrie numele "Mustang", deși insigna cu ponei și hubcaps-urile "Ford Motor Company" sunt vizibile în film.
În ciuda zvonurilor că ambele mașini au fost pictate , Halicki - într-un interviu din 1974 - a declarat că automobilele au fost pictate in galben pentru a economisi bani.
Stunt Eleanor
Vehiculul modificat a necesitat 250 de ore de muncă înainte de a fi pregătit pentru film. Toate panourile de caroserie au fost scoase pentru a instala o cușcă de rulmenți pe tot cuprinsul bumbacului Mustang. Transmisia a fost, de asemenea, înlănțuită pentru siguranță. Un aparat foto reglabil a fost montat pe bancheta din spate pentru a capta imagini din punctul de vedere al "conducătorului auto" intern.
Eleanor a fost echipat cu un interior de bază și fără pachet de instrumente, dar a folosit scaune din pachetul interior Mustang de lux. Dimpotrivă, mașina avea un interior de lux, cu scaunele standard ale mașinii de cascadori schimbate în ea.